Masters at MultiMedia Education!
  • Certified
  • Certified
  • Certified
  • Certified
  • Certified

(SEO) Search Engine Optimization

Data & prijs »

Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om SEO te negeren. Zoekmachines bepalen de manier waarop we ons door de digitale wereld bewegen. Google is hierin veruit de belangrijkste met een marktaandeel van ongeveer 95% in Nederland. Door goed te ranken in Google kun je dus een enorm publiek bereiken. 7 van de 10 Google gebruikers kijkt niet verder dan de eerste vier zoekresultaten. Het optimaliseren van je website is daarom een must. 

Omschrijving SEO Basics

In deze cursus ga je leren hoe je je website beter vindbaar maakt voor zoekmachines, zodat klanten je makkelijker kunnen vinden. Welke zoekwoorden moet je gebruiken? En hoe moet je zorgen dat je vindbaar bent voor deze woorden? Je zult leren dat de SEO van je website valt of staat door vier belangrijke pilaren: De techniek, de content, linkbuilding en social. Daarom is het onmisbaar om een brede kennis van SEO te ontwikkelen en de juiste strategie te bepalen.

Onderwerpen SEO Basics

  • Basis zoekmachine kennis: uitleg zoekopdrachten, zoekresultaten, ranking factoren, belangrijkste zoekmachines, Google updates, etc.
  • Basis kennis SEO strategie: KPI’s, verhouding 4 SEO gebieden (tech, keywords, links, social), white hat versus black hat, etc.
  • Basis technische SEO: uitleg website brede issues, pagina type issues, individuele pagina issues, veelvoorkomende issues, etc.
  • Basis keywords & on-page optimalisatie: uitleg keyword research, on-page optimalisatie
  • Basis link building: uitleg “old school” link building, link earning, kwaliteit versus kwantiteit, veelvoorkomende issues, etc.
  • Basis social SEO: uitleg User Generated Content, social buttons, social signals, etc.
  • Basis SEO tools: tools voor tech SEO, tools voor keywords, tools voor on-page optimalisatie, tools voor links, tools voor social, etc.

Doelgroep

De training SEO Basics is bedoeld voor iedereen die professioneel met SEO aan de slag wil gaan.

Doel

  • Een (basis) SEO strategie maken inclusief roadmap, KPI’s, prio’s en tooling
  • Een SEO strategie op hoofdlijnen uitvoeren qua techniek, keywords & on-page, links en social (en weten waar je moet zijn als je er niet uitkomt zelf)
  • In staat zijn om kansen & issues op het gebied van techniek, keywords, on-page optimalisatie, link building, social en SEO overall op te sporen en te prioriteren
  • Risico’s managen: black hat technieken kunnen vermijden, kunnen inschatten wanneer er teveel focus ligt op kwantiteit, etc.

Benodigde voorkennis

Deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Lesmateriaal

Bij deze training ontvang je de presentatie-slides met de belangrijkste theorie.

Certificering

Na deelname aan de cursus krijg je een certificaat van deelname. Er is voor deze cursus geen examen of officiële certificeringsmogelijkheid beschikbaar.

Data & prijs »

Interesse in de (SEO) Search Engine Optimization cursus?

Schrijf je dan meteen in!

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken.