Masters at MultiMedia Education!
  • Certified
  • Certified
  • Certified
  • Certified
  • Certified

Hoe zorg je dat je content creëert dat perfect bij klanten aansluit en je tegelijkertijd helpt beter vindbaar te worden? Verbazingwekkend genoeg gaat dit hand in hand. Toch zijn er cruciale factoren die niet over het hoofd gezien mogen worden voor een goede optimalisatie.

Omschrijving SEO Tekstschrijven

In deze cursus zul je leren welke schakel copywriting speelt in het gehele proces van SEO. Het is enorm belangrijk om structureel te werk te gaan met copywriting. Ook hier geldt weer dat de basis het verdere verloop bepaalt. Goede keyword research is daarom onmisbaar in het proces en zal je helpen op een slimme manier klanten te bereiken. Het gebruik van deze keywords zal worden besproken met betrekking tot strategie en positionering van de content. Ook hierbij kunnen tools een belangrijke rol spelen.

 

Onderwerpen SEO Tekstschrijven

  • Het belang van SEO copywriting: verhouding 4 SEO gebieden (tech, keywords & on-page, links, social)
  • SEO copywriting strategie: KPI’s, white hat versus black hat, de content kalender, content ranking factoren, etc.
  • Basis SEO copywriting: uitleg zoekopdrachten & intenties, keyword research, on-page optimalisatie, veelvoorkomende issues, etc.
  • Keyword research: head tail versus long tail, keyword populariteit, bronnen voor research, keyword concurrentie, prioriteren, etc.
  • On-page optimalisatie: Hx tags (H1, H2), meta data (title & description), keyword density, image filenames & alt tags, etc.
  • Basis content marketing: uitleg 3 fases (research, creatie & promotie)
  • SEO copywriting tools: uitleg Search Console, veelgebruikte tools (Moz, Buzzsumo), etc.

Doelgroep

Copywriters, content marketeers en startende SEO professionals.

Doel

  • SEO geoptimaliseerde teksten schrijven
  • Een content kalender maken o.b.v. keyword research, KPI’s en prio’s
  • SEO copywriting kunnen prioriteren en uitvoeren binnen een overall SEO strategie
  • In staat zijn om kansen & issues op het gebied van keyword research, on-page optimalisatie & content marketing op te sporen en te prioriteren
  • Risico’s managen: o.a. thin content, duplicate content en keyword stuffing kunnen vermijden

 

Benodigde voorkennis

Enige voorkennis van copywriting, content marketing en SEO is vereist.

Lesmateriaal

Presentatie-slides met de belangrijkste theorie, hand-outs (key slides) en praktijkopdrachten zijn bij de cursus inbegrepen.

Certificering

Na deelname aan de cursus krijg je een certificaat van deelname. Er is voor deze cursus geen examen of officiële certificeringsmogelijkheid beschikbaar.

Data & prijs »

Interesse in de SEO Tekstschrijven cursus?

Schrijf je dan meteen in!

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken.