Masters at MultiMedia Education!
  • Certified
  • Certified
  • Certified
  • Certified
  • Certified

Ontvang tot € 1000,- opleidingsbudget via STAP!

Blender Basics

Data & prijs »

De training Blender Basics behandelt de essentiële onderdelen van het 3D animatie pakket Blender.

Blender is hét opkomende 3D-animatie pakket dat gratis door iedereen kan worden gebruikt. Het kan zich inmiddels prima meten met software zoals Maya, 3D studio Max en Cinema 4D.

De software kent een achterban van enthousiaste gebruikers. Ook steeds meer grote bedrijven zoals Apple, Nvidia en PIXAR ondersteunen Blender.

College of MultiMedia is een van de eersten in Nederland die een professionele basistraining Blender aanbiedt.

Tijdens deze 4-daagse training ga je in een moderne trainingsruimte op onze locatie in Amsterdam hands-on aan de slag. De training wordt verzorgd door een gecertificeerde 3D professional met jarenlange praktijkervaring.

Let op: om deelnemers optimale ondersteuning te kunnen bieden, kan deze training alleen klassikaal in Amsterdam worden gevolgd.

Volg deze training met € 1.000 korting via het STAP-budget


Omschrijving Blender Basics

Blender wordt gebruikt voor verrassend veel creatieve en diverse doelen. Zo is deze zeer geschikt voor het maken van motion-graphics, info graphics, product visualisaties, sculpturen voor 3D print en 3D content voor (online) games. En dit is pas de top van de ijsberg.

Steeds meer bedrijven zoals reclame- en architectenbureaus, design agencies, game studio’s en animatoren stappen vanwege de zeer gunstige licenties over naar Blender. Blender is zoals de naam al aangeeft een mix van creativiteit.

De training Blender Basics leert je om te beginnen te werken met de interface van Blender en hoe te navigeren in de 3D viewport.

Daarna behandelen we het introduceren van diverse objecten en hoe je deze kan ombouwen tot iedere vorm die je je kan voorstellen. We werken dan niet alleen met polygon modeling, maar ook met lijnstukken en sculptuur gereedschappen. Tevens kijken we naar hoe we een scene uitlichten.

Op de 4e dag beginnen we met het maken van animaties en het renderen met render-engines Evee en (X)-Cycles.

 

Onderwerpen dag 1:

  • Blender Interface
  • Navigeren in de 3D Space
  • Verplaatsen, verschalen en roteren van objecten
  • Polygon Modeling Basics
  • De meest gebruikte Polygon Tools

Onderwerpen dag 2:

  • Polygon Modeling opdracht
  • Maken van selecties
  • Werken met lijnstukken
  • Sculpting en sculpting gereedschappen

Onderwerpen dag 3:

  • Materialen in Blender
  • Node Based Materials maken
  • Textures toekennen
  • Texture Mapping en projections (Materialen positioneren op objecten)
  • Een scene uitlichten in Blender
  • Global Illumination renderen

Onderwerpen dag 4:

  • Camera’s in Blender
  • Animaties maken
  • Tijdlijn en curves
  • Renderen met Evee
  • Renderen met Cycles

Doelgroep

De cursus Blender Basics is geschikt voor studenten, architecten, fotografen, motion graphic designers, electronic pre-press, game designers en iedereen die wil leren om in 3D te ontwerpen.

Doel

Leer een model te maken, voorzien van materialen, uit te lichten, animeren en te renderen zodat het gepresenteerd kan worden op het web of in print.

Benodigde voorkennis

  • Algemene computervaardigheden
  • Ervaring met grafische software zoals Adobe Photoshop of Adobe Illustrator is een pré

Lesmateriaal

Tijdens de training Blender Basics wordt gebruik gemaakt van een reader die is geschreven door onze trainer.

Je kan gebruikmaken van de hardware en software van CMM. Je hoeft alleen je ID-bewijs mee te nemen.

Geadviseerd wordt om je eigen USB-stick/opslag mee te nemen (minimaal 10GB). Indien je dit niet hebt dan kunnen we het materiaal ook via een link met je delen.

Certificering

Na de training krijg je een certificaat van deelname. Hierdoor kun je laten zien dat jij de basisvaardigheden van Blender kent.

Data & prijs »
Direct inschrijven »

Interesse in de Blender Basics cursus?

Schrijf je dan meteen in!

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te maken.