De rol van een colorist bevindt zich op de grens van techniek en creativiteit. Als geen ander wordt er van je verwacht dat je bekend bent met de verschillende camera’s en hun opname formaten, kunt adviseren welke workflow het meest efficiënt is en dat jouw workstation geoptimaliseerd is voor high-end video producties.
Primary color correction
In de cursus DaVinci Resolve Operational beginnen we bij het begin. Wat is kleur nabewerking, waarom zijn de werkomstandigheden voor een colorist zo belangrijk en hoe werk je efficiënt met waveform meter en vectorscope.
Daarna bekijken we de verschillende workflows die je in de praktijk veel tegenkomt. Het importeren van tijdlijnen uit Avid, Final Cut Pro en Adobe Premiere maar ook het werken met raw files en het maken van digital dailies.
Het graden van clips gaat verder dan alleen kleur corrigeren. Het begint altijd met een goede primary color correction. We behandelen alle tools die het pakket biedt en hoe je kleur en contrast kunt beoordelen.
Vervolgens leer je het belangrijkste onderdeel van de training, het graden.
Secondary color correction
De echte kracht van DaVinci Resolve zit hem in de vervolgstap, de zogenaamde secondary color correction. Dat houdt in dat je kleur correcties op een deel van het beeld uitvoert. Dat kan op kleur, vlak of persoon zijn. Om deze delen van het beeld te selecteren gaan we tijdens de cursus in op de tools zoals, Power Windows, Qualifier Keys en Custom Curves. Met Serial Nodes kun je aparte correcties maken die na elkaar worden uitgevoerd of verschillende correcties uitvoeren met Layer en Parallel Nodes.
Tevens leer je om grades te kopiëren, op te slaan en leer je werken met de ongelofelijk krachtige motion tracker. Door deze krachtige tool is het niet meer nodig om eindeloos te keyframen! En de allerlaatste stap binnen DaVinci Resolve; het exporteren van je beeldmateriaal.
We behandelen alle tools die het pakket DaVinci Resolve biedt zodat je professioneel en efficient van het programma gebruik kunt maken.